29/12/17

"Από τον Αλί Μπαμπά και τους Σαράντα Κλέφτες στο σήμερα"

Σενέρ Λεβέντ
388 υποψήφιοι. Μιλούν στην αρένα μαχαιρώνοντας ο ένας τον άλλον στην πλάτη. Για μια βουλή των 50 ατόμων. Πρώτα ήταν 40 και ύστερα έγιναν πενήντα.
Κανείς δεν απολογήθηκε. Κανείς δεν είπε «κάναμε λάθος». Όλων το μέτωπο είναι καθαρό. Κανείς δεν έχει λογαριασμό να δώσει! Δεν έχει λάθος! Δεν έχει σφάλει! Δεν έχει πει ψέμα! Το παρελθόν του είναι πεντακάθαρο. Το μέλλον του περίλαμπρο! 388 υποψήφιοι. Μιλούν στην αρένα μαχαιρώνοντας ο ένας τον άλλον στην πλάτη. Για μια βουλή των 50 ατόμων. Πρώτα ήταν 40 και ύστερα έγιναν πενήντα. Το σαράντα ήταν γουρσούζικο. Τους πείραξε όταν τους αποκάλεσαν σαράντα κλέφτες. Εκνευρίστηκαν ειδικά όταν τους αποκάλεσαν «Ο Αλί Μπαμπά και οι Σαράντα Κλέφτες». Διότι οι σαράντα κλέφτες είχαν και έναν Αλί Μπαμπά. Και εκείνος ήταν ο Ραούφ. Άλλαξαν αμέσως ρεπερτόριο. Αύξησαν τους σαράντα στους πενήντα. Έτσι κατακρεούργησαν το παραμύθι μας. Ησύχασαν.
Οι νέοι πολίτες που πήραν τη θέση τους στον εκλογικό μας κατάλογο δεν ξέρουν αυτό το παραμύθι. Δεν ξέρουν επίσης ότι στη Λευκωσία υπάρχει μια Πύλη Πάφου και μια Πύλη Αμμοχώστου. Δεν ξέρουν επίσης καθόλου ότι ένας από τους καλύτερους φίλους του Αλί Μπαμπά μας ήταν κάποτε ο Πολύκαρπος Γιωρκάτζης. Ρώτησα τον καθηγητή που εμφανίστηκε για να καταθέσει εναντίον μου στο δικαστήριο «ποιος είναι ο Πολύκαρπος Γιωρκάτζης». «Δεν ξέρω», μου είπε. Δεν έχει σημασία. Αν δεν ξέρουν, δεν ξέρουν. Ξέρουν τα αδέλφια του Ταχσίν. Αν δεν γνωρίζουν τον Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο, εκείνον τον γνωρίζουν. Αν τους ρωτήσω ποιος είναι ο υπουργός των εξωτερικών μας, ίσως να μην ξέρουν, αλλά ξέρουν ποιος είναι ο υποψήφιος του UBP με τον αριθμό εννιά. Πήραν το μήνυμά του και τα χαιρετίσματά του. Ο μεγάλος αδελφός Ταχσίν δούλεψε γι’ αυτούς. Συνέβαλε στο να πάρουν υπηκοότητα. Ε, τώρα δεν έχει αντάλλαγμα γι’ αυτό; Μήπως είναι πολλή μία ψήφος για τον μεγάλο αδελφό Ταχσίν; Πες μας, πολίτη μας από τη Μαύρη Θάλασσα. Είναι πολλή; Κοιτάξτε, τον καλέσατε. Χόρεψε και έφαγε γαύρο. Ύστερα θα φέρετε τους θείους, τις θείες και τα ανίψια. Είμαι βέβαιος ότι είναι εγγυημένη και η δική τους υπηκοότητα. Αυτά τα παραμύθια τα λατρεύω περισσότερο από τον Αλί Μπαμπά και τους Σαράντα Κλέφτες. Σας χαιρετώ όλους από τώρα.
Για να αρπάξει μια καρέκλα στην εστία των κλεφτών, ο αδελφός μας Μπουλούτ Ακατζάν βρήκε έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο, μην τον ματιάσω. Έγινε σύννεφο στον ουρανό και πέταξε. Μοιράζει καφέ στον λαό. Ένα πακέτο καφέ. Ειδικό πακέτο. Γράφει το εξής στο πακέτο: «Ένας καφές περιέχει αναμνήσεις σαράντα χρόνων». Και φυσικά γράφει και τη σειρά του. Το νούμερο τρία. Σας έλεγα ότι τούτος ο Κύπριος είναι έξυπνο ον και δεν με πιστεύατε. Κοιτάξτε τι διαμάντια υπάρχουν. Πόσο δημιουργικοί είναι! Ο καφές περιέχει αναμνήσεις σαράντα χρόνων, λέει. Ακόμα δεν καταλάβατε; Αν τον εκλέξετε, θα σας θυμάται σαράντα χρόνια. Και θα σας διανέμει και λίγα ελληνοκυπριακά οικόπεδα. Θα προσλάβει τον γιο σας στη δουλειά! Θα σας δώσει υπηκοότητα, όπως έκανε και ο μεγάλος σας αδελφός Ταχσίν. Ο Μπουλούτ είναι γαμπρός του κυρίου Βακάς. Ο Ταγίπ Ερντογάν πήρε στην αγκαλιά του το εγγονάκι του κυρίου Βακάς σε νοσοκομείο στην Κωνσταντινούπολη και του έκανε αγάπες. Όταν ο κύριος Βακάς εγκαταστάθηκε στην Κύπρο από το Κάισερι δεν είχε σώβρακο να φορέσει. Εργάστηκε σκληρά! Τώρα είναι αυτοκράτορας χρυσού, πετρελαίου, τραπεζών και οικοδομών. Τι σου είναι και αυτή η Κύπρος μωρέ! 
Κανείς δεν απολογήθηκε. Κανείς δεν εξέφρασε μεταμέλεια. Δεν είπε «έκανα λάθος». Όλοι είναι πεντακάθαροι! Σάμπως και βγήκαν από το χαμάμ. Άρα δεν είναι εκείνοι που τα έκαναν όλα αυτά. Εγώ τα έκανα. Εγώ έσκαψα τα βουνά. Εγώ δημιούργησα την Κερύνεια του μπετόν. Εγώ διένειμα τους ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας. Εγώ έφαγα τις κυπριακές λίρες από τις τράπεζες. Εγώ έμπηξα στην κοινωνία το ενωμένο επιτόκιο που σημαίνει τόκο πάνω στον τόκο. Εγώ προκάλεσα τον θάνατο εκείνων των νέων δίδοντας καμιόνια φορτωμένα με χαλίκια σε οδηγούς χωρίς άδεια. Εγώ τέλεσα τα εγκαίνια της Θεολογικής Σχολής. Εγώ χρεωκόπησα τις τράπεζες. Εγώ μετέτρεψα αυτή τη χώρα σε παράδεισο καζίνων και πορνείων. Εγώ ξήρανα τα εσπεριδοειδή και έκοψα τις ελιές για να τις κάνω καυσόξυλα. Εξαιτίας μου έκλεισαν οι ραφτάδες, οι παπουτσήδες, οι μαραγκοί και ακόμα και αυτός ο χαλβατζής μας μετά από εκατό χρόνια. Εσείς δεν δώσατε καθόλου υπηκοότητες. Όλες εγώ τις έδωσα. Αλλά νά που παρά το γεγονός ότι έχω τόσες ικανότητες δεν κατάφερα να γίνω υποψήφιος!
Πηγή: Εφημερίδα Πολίτης Κύπρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.